Moltes gràcies per la vostra col·laboració i participació que ens ha fet arribar a més de 50.000 visites i a difondre diferents situacions de reglament i criteri arbitral entre tots els estaments.
En el següent enllaç podreu trobar el llistat de guanyadors del sorteig realitzat avui dimecres 21 de juny d'entre els participants que més respostes han encertat.
http://www.basquetcatala.cat/noticies/6609
Enhorabona a tots i totes!
Continuarem amb l'inici de la temporada 2017-18

La JF és una activitat del Comitè i l'Escola d'Àrbitres de l'FCBQ dirigida a tots els àmbits del basquetbol (jugadors, entrenadors, àrbitres, auxiliars i aficionats). Cada dijous us presentarem una jugada i us donarem 6 dies per a que ens feu arribar les vostres respostes. Després publicarem el comentari de la jugada i avaluarem els resultats. Us animem a participar a la JF, una activitat pensada per fer més comprensible el criteri arbitral i conèixer millor el basquetbol i les seves regles.
Jugada Flash

miércoles, 21 de junio de 2017
martes, 9 de mayo de 2017
Jugada 26 - SOLUCIÓ
Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 26.
La resposta correcta era FALTA PERSONAL DE LA DEFENSORA.
Què hi passa a la jugada?
La jugadora defensora sense haver obtingut una posició legal de defensa (encara a l'oponent, amb dos peus a terra i dins del seu cilindre) contacta amb l'atacant quan aquesta es troba en acció de tir a cistella.
Per què és falta de la jugadora defensora?
Article 33.4 de les Regles de Joc
Un jugador que té la pilota ha d'esperar que el defensin i, per tant, estar preparat per aturar-se o canviar de direcció sempre que un adversari prengui una posició legal de defensa de cara a ell, fins i tot si això es produeix en una fracció de segon.
Si un jugador produeix un contacte sobre un jugador amb pilota sense tenir una posició legal defensiva, el defensor serà el responsable del contacte i per tant caldrà sancionar-lo amb falta quan provoca un desavantatge a l'atacant.
Per què el defensor no en sigui el responsable cal que es donin els següents punts:
- El defensor ha d’establir una posició legal de defensa inicial posant-se de cara al jugador que té la pilota i amb els dos peus a terra.
- El defensor pot romandre immòbil, saltar verticalment o moure's lateralment o enrere per mantenir la seva posició legal de defensa inicial.
- Quan es mou per mantenir la posició inicial de defensa pot aixecar un peu o tots dos peus del terra durant un instant, sempre que el moviment sigui lateral o cap enrere, però mai cap al jugador que té la pilota.
- El contacte haurà de ser en el tors, aleshores es considerarà que el defensor ha estat el primer de col·locar-se en la posició.
- Havent pres una posició de defensa legal, el defensor es pot girar a l'interior del
seu cilindre per evitar lesionar-se.
Falta personal de la defensora: 52%
Jugada legal: 46%
Falta antiesportiva de la defensora: 2%jueves, 4 de mayo de 2017
miércoles, 3 de mayo de 2017
Jugada 25 - SOLUCIÓ
Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 25.
La resposta correcta era SIMULACIÓ DEL JUGADOR 7 TARONJA. FALTA TÈCNICA SI L'EQUIP JA ESTAVA ADVERTIT PER AQUEST FET.
Què hi passa a la jugada?
En el rebot d'un tir lliure, un dels jugadors atacants entra per una posició no permesa i posteriorment simula haver rebut un contacte. Existeix contacte entre els dos jugadors però en cap cas aquest és il·legal ni guarda cap relació de proporcionalitat amb la reacció del jugador taronja.
Correctament es sanciona falta tècnica al jugador taronja, entenent que ja havia estat advertit per aquest fet.
El que determina FIBA i aquest Comitè d'Àrbitres és que sempre que hi hagi un contacte caldrà que la primera situació de simulació per a cada equip sigui degudament advertida al jugador infractor i al seu entrenador.
De la mateixa manera es determina que d'existir una simulació sense contacte, els àrbitres podran sancionar falta tècnica directament sense necessitat d'advertència prèvia.
Criteri Comitè d'Àrbitres: En cas de dubte de si un jugador simula o no simula, els àrbitres hauran d'entendre que el jugador no ha simulat i d'entre si hi ha o no hi ha contacte en una simulació, hauran d'entendre que si n'hi ha hagut i procedir a advertir en comptes de sancionar directament amb falta tècnica.
Per saber-ne més...
Els jugadors que es troben situats en el passadís de l'àrea restringida han d'accedir a la mateixa en una situació de rebot, una vegada surti la pilota de les mans del llançador, per les posicions contemplades en la figura 6, no poden ocupar posicions reservades per altres jugadors ni les zones neutrals.
Correctament es sanciona falta tècnica al jugador taronja, entenent que ja havia estat advertit per aquest fet.
El que determina FIBA i aquest Comitè d'Àrbitres és que sempre que hi hagi un contacte caldrà que la primera situació de simulació per a cada equip sigui degudament advertida al jugador infractor i al seu entrenador.
De la mateixa manera es determina que d'existir una simulació sense contacte, els àrbitres podran sancionar falta tècnica directament sense necessitat d'advertència prèvia.
Criteri Comitè d'Àrbitres: En cas de dubte de si un jugador simula o no simula, els àrbitres hauran d'entendre que el jugador no ha simulat i d'entre si hi ha o no hi ha contacte en una simulació, hauran d'entendre que si n'hi ha hagut i procedir a advertir en comptes de sancionar directament amb falta tècnica.
Per saber-ne més...
Simulació del jugador 7 taronja. Falta tècnica si l'equip ja estava advertit per aquest fet: 88%
Falta del jugador 16 blau: 9%
Jugada legal: 3%jueves, 27 de abril de 2017
miércoles, 26 de abril de 2017
Jugada 24 - SOLUCIÓ
Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 24.
La resposta correcta era L'ÀRBITRE ATURA INCORRECTAMENT EL PARTIT.
Què hi passa a la jugada?
La jugadora 14 blau perd el control de la pilota a la vegada que cau al terra. Una jugadora de l'equip contrari es fa amb el control de la pilota i surt en contraatac. Quan la pilota està arribant a una jugadora del mateix equip, l'àrbitre atura el joc per la lesió de la jugadora 14 blau.
Per què l'àrbitre no pot aturar el joc?
Articles 5.1 i 5.2 Regles de Joc
En cas de lesió d’un jugador/s, els àrbitres poden aturar el joc.
Si la pilota és viva en el moment de la lesió, els àrbitres s’abstindran de xiular fins que l’equip que controla la pilota la llanci a cistella, perdi el control d’aquesta, la retingui sense jugar-la o la pilota esdevingui morta. Si és necessari protegir un jugador lesionat, els àrbitres poden aturar el joc immediatament.
En aquesta jugada no es dóna cap de les situacions que estan establertes perquè un àrbitre pugui aturar el partit per lesió i per tant, els àrbitres s'haurien d'abstenir de xiular.
Per què l'àrbitre no pot aturar el joc?
Articles 5.1 i 5.2 Regles de Joc
En cas de lesió d’un jugador/s, els àrbitres poden aturar el joc.
Si la pilota és viva en el moment de la lesió, els àrbitres s’abstindran de xiular fins que l’equip que controla la pilota la llanci a cistella, perdi el control d’aquesta, la retingui sense jugar-la o la pilota esdevingui morta. Si és necessari protegir un jugador lesionat, els àrbitres poden aturar el joc immediatament.
En aquesta jugada no es dóna cap de les situacions que estan establertes perquè un àrbitre pugui aturar el partit per lesió i per tant, els àrbitres s'haurien d'abstenir de xiular.
L'àrbitre atura incorrectament el partit: 89%
Correctament l'àrbitre atura el partit i posa a disposició la pilota a l'equip blanc al camp defensiu: 6%Correctament l'àrbitre atura el partit però hagués hagut de posar la pilota a disposició de l'equip blanc a la pista d'atac: 5%
jueves, 20 de abril de 2017
Suscribirse a:
Entradas (Atom)